Nye spennende leirskoletilbud i Fræna og Hallingdal

Publisert: 21.05.2015

Vi ønsker velkommen to nye medlemssteder i Norsk Leirskoleforening, Hallingdal leirskole og Frænabu leirskole.
Begge er anbefalt etter gode søknader og befaringer som bekrefter at vilkårene for leirskoledrift og kvalitetskravene til NLF er oppfylt.

Vi ser fram til godt samarbeid og ønsker lykke til med oppstart og utvikling av leirskoletilbudet.

Frænabu leirskole

Frænabu leirskole ligger ved Hostadvatnet midt mellom Molde og Kristiansund med Hustadvika og Atlanterhavsveien som nære naboer. Elevene får anledning å boltre seg på Hostadvatnet i kanoer og robåter, lære sikkerhetsrutiner og prøve fiskelykken. I tillegg får de lære om dyre- og fuglelivet og utforske det biologiske mangfoldet i et naturreservat.  Fjellene som med sin marmor gir hundrevis av arbeidsplasser er sentrale i undervisningsopplegg.

Hallingdal leirskole

Hallingdal Leirskole er en virksomhet i Hallingdal Feriepark, en av Skandinavias beste campingplasser. Vi kan tilby førsteklasses fasiliteter for læring, aktiviteter, moro og sosialt samvær.
Innkvartering i flotte designhytter. Middager inntas i restauranten Bergtatt Bistro.
Hallingdal Leirskole vil skape ekte og gode opplevelser for elevene gjennom aktiviteter som bidrar til læring, samarbeid, mestring og erfaring. Vi tilbyr et mangfoldig utvalg av opplevelsesbaserte  aktiviteter både vår, høst og vinter.