Leirskolekurs, landsmøte og nordisk samarbeid

Nasjonalt Leirskolekurs

arrangeres hver høst, vanligvis i uke 45 i overgangen oktober/november.
Målgruppen er leirskoleinteresserte; både leirskolelærere, brukere av leirskole, eiere/drivere og personalet på leirskolesteder.

I 2021 ble kurs og landsmøte avholdt på Klokkerholmen leirskole.
Med 60 deltagere fra hele landet, var det godt å samles igjen etter korona-avlysningen på Fagerli året før.

I 2022 arrangeres leirskolekurset på UWC leirskole,
ei lita bygd i Flekke kommune 15 mil nord for Bergen.

Se kommende informasjon på link:  kursinformasjon og påmelding.

Landsmøte

avholdes annet hvert år (oddetall) i tilknytning til det nasjonale leirskolekurset.

I 2021 ble landsmøtet avholdt på Klokkerholmen leirskole utenfor Brevik/Porsgrunn.

Neste sted for landsmøte er Fagerli leirskole, i Skurdalen 10 km sør for Geilo, uke 45 – 2023

Se kommende informasjon på link:  informasjon om landsmøtet  og  påmelding.

NLR-seminar

Nordisk samarbeid
Hver sommer, gjerne mot slutten av juli, arrangeres Nordisk leirskoleråds seminar i et av de nordiske landene.
I 2018 ble samlingen holdt på Langeland i Danmark.  I 2019 var Finland arrangør, med Sveaborg leirskolesenter utenfor Helsingfors som base siste uke i juli.Etter avlysninger grunnet korona-pandemien, blir neste seminar arrangert på Island.
Bli med på en spennende leirskolereise til sagaøya i juli 2023

Se leirskole.no for nærmere info og påmelding.