Skottevik maritime leirskole

Generell beskrivelse av skolen:

Skottevik Maritime Leirskole ligger midtveis mellom Kristiansand og Lillesand – midt i kyststripa som kalles Blindleia og med gamle seilskutehavner som Brekkestø, Åkerøya og Gamle Hellesund som våre nærmeste naboer. Alle elevene bor i nye, moderne hytter med 6 elever på hver hytte. Hyttene inneholder dusj og toalett, soverom, stue og kjøkken. Elevene får utlevert alt de trenger for selv å lage frokost, lunsj og kveldsmat. Middag spiser alle felles.

Undervisningstemaer:
Kystkultur på Ramsøya., fiskeøkt med roing, livet i fjæra og fangst/fiske. Elevene får oppleve nærkontakt med sjøen med fiske, garntrekk, roing, kanopadling og friske sjøturer. De lærer å jobbe i team og ta ansvar for hverandre.
På fritiden har vi tilbud som minigolf, fotball og sandvolleyball. Elevene har også tilgang til utendørs, oppvarmet svømmebasseng på fritiden.
Vi har en fyldig omtale på vår hjemmeside.

Varighet

•  Ankomst mandag formiddag og avreise fredag etter frokost ca. kl. 10.00.
  • Om ønskelig kan vi skreddersy opphold både av varighet og innhold.