Sjunkhatten leirskole

Generell beskrivelse av skolen:

Leirskolen ligger i Vatnlia ved Vatnvatnet, knappe 1,5 km fra Sjunkhatten nasjonalpark, og 22 km øst for Bodø by. Naturområdet er nydelig og variert, med høye fjell, elver, vatn, myrer og skog.

EMNER HØST/VÅR

Kanopadling, fotografering, lage taubane, friluftsliv, båltenning, fangst av fisk, matlaging utendørs, ferskvannsøkologi, førstehjelp, fjellklatring, kart og kompass, miljølære, tindebestigning, besøk i Prekestolen (Hopsgruvene – nedlagte gruver), spiselige urter, matsopp, trær og busker, bær og lyng, værobservasjoner, bueskyting.

EMNER VINTER

Fjellvett, skredlære, smøring og stell av ski, snøhulegraving, forfrysning/førstehjelp, bekledning, fotografering, vinterbiologi, isfiske, kiting (skiseiling og kjøring av store dragevinger), værobservasjon, båltenning, kart og kompass, skiinstruksjon, skileik, bruk av truger.

Vertskap og pedagogisk ledelse: Bodø naturskole (Bodø kommune)

Driftssesong: Skoleåret

Kapasitet: 60 elever pr uke

Gå tilbake til alle leirskoler