Sagaskogen leirskole

Generell beskrivelse av skolen

Sagaskogen ligger lunt til i furuskogen i vakre Sjodalen ved foten av Jotunheimen. Hyttetunet ligger flott til ved den kjente elven Sjoa og ligger 850 m.o.h.

Vinterstid er det et eldorado for skilek og hundekjøring. 280 km preparerte løyper og 50 km hundekjøringsløyper.

Sommerstid er elven Sjoa, skogen og fjellene vår lekegrind.

Vårt kjøkken tilpasser dietter og spesielle behov.

Naturen er helt unik her, i stor grad urørt, og ikke minst i forhold til lite/ingen

forurensning.

Aktiviteter:

Leirskolen vår består av aktiviteter i naturen som skaper minner for livet, her nevnes;

Hundekjøring, båltenning, sikkerhetskurs ved elv, hinderløype, flaskepost fisking, vandring i Sagaskogen, historiefortelling, naturens råvarer, skogslære, seterdrift, fjellvettregler og kanskje et dansekurs.

I opplegget vårt får elevene kunnskap om fjell, råvareutnyttelse, navigering, samhandling med mennesker og dyr.

Fritidsaktiviteter:

Hinderløype, trampoline, ballspill, badminton, fiske, Sagaskogen, slakline og brettspill.

Driftsesong: 15. oktober – 15. juni (utenom påskeferien)

Varighet: 4 netter

Kapasitet: 2 Klasser (40+8 elever)

Innkvartering: Hytter med to soverom, 4 elever i hver hytte