Camp Bjøntegaard leirskole

Generell beskrivelse av leirskolen:

Camp Bjøntegaard har arrangert sommerleir siden 1946 og utvidet i 1995 til å tilby leirskoleuker tettpakket med aktiviteter og opplevelser. I løpet av uka er dere igjennom mange praktiske oppgaver og sitter garantert igjen med mange nye erfaringer.

Aktiviteter:
Med skog, fjell og Glomma som nærmeste nabo lærer dere hvordan ferdes i naturen med bruk av kart, kompass og orientering etter naturens egne tegn. Vi sykler til elva Tegninga og ser på fossefall og aktive jettegryter, besøker Jutulhogget og lærer om hvordan det ble skapt med et økseslag av jutulen og lærer om skogsdrift med trefelling og brenning av tjære og kullstift.

Området har et rikt dyreliv med elg, rein og hjort tett på og er vi heldige får vi kanskje se ett av våre fire store rovdyr som finnes i området. Underveis på turen kikker vi på et minikraftverk, ser på sporene i naturen som kraftverket har lagd og hvordan naturen har kjempet seg tilbake. På kvelden avslutter vi med bålkos og mulighet for overnatting i gapahuk eller lavvo.

Fritidsaktiviteter:
Leiren har et stort tilbud av fritidsaktiviteter med oppvarmet utendørs svømmebasseng i perioden 1. juni til 20. september, klatring og rappellering fra 12 m høyt klatretårn, stell og kos med dyrene: griser, sauer, ender, høner og kaniner, pil og bue og luftgevær, ballspill som fotball, volleyball, badminton, biljard, bordtennis, airhockey og fotballspill og ikke minst diskotek i låven på kvelden med masse lyd, lys og røyk hvor elevene selv er DJ.

Eier: Camp Bjøntegaard AS

Sesong: mai-oktober

Kapasitet: 3 klasser/70 elever

Gå tilbake til alle leirskoler