Hallingdal leirskole

Generell beskrivelse av skolen.

Hallingdal Leirskole er en virksomhet i Topcamp Hallingdal. Leirskolen ligger i Ål i Hallingdal.

Vi kan tilby førsteklasses fasiliteter for læring, aktiviteter, moro og sosialt samvær.
Innkvartering i våre flotte designhytter, mens middager inntas i egne lokaler i restauranten Bergtatt Bistro.
Hele området er HC tilpasset og programmet tilrettelegges så alle kan delta.
Hallingdal Leirskole vil skape ekte og gode opplevelser for eleven gjennom aktiviteter som bidrar til læring, samarbeid, mestring og erfaring. Vi tilbyr et mangfoldig utvalg av opplevelsesbaserte aktiviteter både vår, høst og vinter.

Program-eksempler ved Hallingdal Leirskole

Vi kan tilby et stort mangfold av pedagogiske aktiviteter.
Vi har noe av landets flotteste fjellturterreng både vinter og vår/høst. Vi har fjellturer over tregrensen både vinter og vår/høst.
Vinterstid kan vi blant annet tilby skiskyting på Liatoppen skisenter, eller en dag i Ål skisenter på alpint, skilek og skitur på fjellet.
Hva med å ha en økt der en jobber med samarbeidsøvelser? Det kan vi tilby.
Vi kan også tilby bueskyting.  Orientering med kart og kompass eller hva med å lære å fyre opp bål med tennstål.
Vi samarbeider med Ål bygdemuseum der vi går 100 år tilbake i tid.  Høyt & lavt klatrepark mot tillegg i prisen.

Fritidsaktiviteter.

Hallingdal Leirskole har et mangfoldig aktivitetstilbud på fritiden utenfor undervisning med muligheter for utlån eller leie av diverse utstyr:
Sykler, hjelmer, skøyter, ski, fiskestenger, redningsvester, fotballer, volleyballer, bordtennis, biljard osv.
Vi har egen fotballbane, interaktiv fotballvegg, interaktivt spill og Eventyrgolf (minigolf).
På kvelden kan eleven benytte seg av lekelandet vårt; Hurramegrundt.

På Hallingdal Leirskole bor og spiser dere førsteklasses!

På Hallingdal Leirskole bor elevene i designhytter med 4, 6 eller 8 sengeplasser.
Vi har hytter som er tilpasset rullestolbrukere.
Hyttene har dobbeltrom, eget kjøkken, bad, stue med TV og varmekabler.

Pedagogisk ledelse: Pedagogisk leder: Tom Vegar Magnetun og ansatte i Ål Kommune.

Reise: Tog til Ål stasjon eller med buss.

Kapasitet: ca 110 elever.