Kragerø maritime leirskole

Generell beskrivelse av skolen:

Leirskolen ligger 50 m fra sjøen i Kalstadkilen, 2 km fra Kragerø sentrum. Gode bussforbindelser fra Sørlandsbanen.

Driftssesong: Vår og Høst (mandag til fredag)

Store motorbåter med plass til hele klassen. Sertifisert sikkerhetsutstyr godkjent av Skipskontrollen. VHF-radiotelefon i båtene. Seilbåter, robåter og kanoer. Kragerø-skjærgården har 495 øyer, skjermet farvann og svært mildt klima. (Ikke kuldegrader i leirskolesesongen)

Undervisningsprogrammer (avhengig av årstiden):

• KRAGERØ OG SKJÆRGÅRDEN, uke 16-25 og 33-39.
    Seiling, sjøvett, skjærgårdsnavigasjon, livet i fjæra, geologi, lokalhistorie, miljølære.
  • EN RAMSALT UKE, uke 40-44.
    Fiske, sjøvett, økologi, trehusbyen Kragerø, skjærgårds-navigasjon.
  • Vertskap: Torunn og Andrew Howatson
  • Pedagogisk ledelse: Kragerø skolestyre v/ Gunnar Wåsjø Simonsen (mob: )
  • Leirskolelærere og instruktører er ansatt av Kragerø skolestyre og godkjent som båtførere av skipskontrollen.
  • Kapasitet: 4 klasser, 6.-10. klassetrinn.
  • Egne oppholdsrom, rommelig lærerværelse, egne rom for medfølgende lærere. Alle rom med dusj/wc! Innlosjering i 2-5 sengsrom, felles spisesal.

Påmelding:
KRAGERØ SPORTELL/ KRAGERØ MARITIME LEIRSKOLE