Haraldvollen leirskole

Målsetting

Et leirskoleopphold skal gi elevene gode naturopplevelser som kan gi økt interesse og glede ved det å ferdes i naturen. Et opphold på leirskole gir også fin trening i sosial tilpasning ved at elevene bor sammen.

Haraldvollen ligger i Troms 5 km nord for Bardufoss lufthavn 4 mil øst for Finnsnes hurtigbåtanløp Bussforbindelse med Harstad, Narvik, Finnsnes og Tromsø flere ganger daglig.

Aktivitetstilbud/ avhengig av årstid/ værforhold

Klatretårn, fjelltur, kanopadling, orientering, GPS, temastund med lokalhistorie, bueskyting, luftgeværskyting, mat på stormkjøkken.
Ridning ved Nord-Norsk Hestesenter og svømming ved Polarbadet. Den berømte lakseelva Målselva renner forbi leirskolen, og noen kilometer unna er Norges nasjonalfoss, Målselvfossen.
Ta med fiskeutstyr i sesongen (15 juni-15 sept).

Skolens nærområde tilbyr fine tur- og aktivitetsmuligheter Leirskolen har aktivitetspark for fotball, volleyball og basketball, og arena for pil og bue.
Aktivitetsrom for bordtennis, airhockey og luftgeværskyting.
Skolen har egen gapahuk ved Målselva.

Ansvar
Leirskolens lærere har ansvaret for det pedagogiske opplegget, og er også tilstede til klokken 20.00.
Medfølgende lærer hjelper til og assisterer.

Driftssesong: mars-juni / aug. -okt.

Gå tilbake til alle leirskoler