Haraldvigen leirskole

Haraldvigen har drevet leirskolevirksomhet i over 50 år. Vi har brei erfaring innen leirskoleaktiviteter. Dette har gitt oss unik og verdifull kunnskap om hva som gjør leirskole til en helt spesiell opplevelse for elevene.

Leirskole med maritimt fokus

Leirskolesuksessen vår består av maritime aktiviteter, mye og godt utstyr og dyktige leirskolelærere.

Lek og læring

Et leirskoleopphold på Haraldvigen består av maritim undervisning der du kan oppleve

• Opplæring i og bruk av robåt, kano, kajakk og seilbåt
      • Skjærgårdsorientering
      • Havfiske og fiske med bunnsnøre
      • Garnsetting og fiskerensing
      • Flåtebygging
      • Buldring / klatring
      • Båtturer / sightseeing
      • Å studere livet i fjæra
      • Turer / løyper på øya vår

I vårt opplegg får elevene rikelig med tid til egenaktivitet og sosial kontakt på fritida. Alt utstyr – blant annet vannrutsjebane, badeutstyr og omtrent 80 småbåter – står til disposisjon for gjestene våre hver kveld.

Elevenes sikkerhet

På Haraldvigen bruker vi redningsvester i alle aktiviteter ved og på sjøen. Det betyr at vi har på redningsvester i alle typer båter, samt på bryggene og svabergene.

Minner for livet

Å være på leirskole på Haraldvigen er ei lita uke i paradis for barn og unge. Leirskoleminnene er viktige. Det vil prege elevene både det året de er på leirskole, men også videre i livet.

• Eier: Norges Røde Kors
      • Pedagogisk ledelse: Lærere ansatt av Kristiansand kommune.
      • Driftssesong: April/mai/ til oktober
      • Varighet: Søndag/Mandag til fredag.
      • Kapasitet: 3 klasser
      • Informasjonshefte/undervisningsplan sendes ved forespørsel.
      • For spørsmål og bestilling:
        Telefon: 38 10 30 80 / 951 34 844
        E-post: haraldvigen@redcross.no