Fevik maritime leirskole

Generell beskrivelse av skolen:

Fevik Maritime Leirskole ligger vakkert til helt ved havkanten i Fevikbukta. Stedet representerer et typisk skjærgårds og sørlandsmiljø.
Leirskolen er betydelig utbygget med moderne bygninger for forskjellige behov. I tillegg tilbys et stort grøntareal og egen idyllisk sandstrand samt et stort bryggeanlegg til glede for funksjonsfriske og funksjonshemmede elever. Fevik hører til Grimstad kommune.

Emner det undervises i:

Båtbruk (båtvett, sjøvett), seiling, sjøkart, skjærgårdsnavigasjon, livet i havet, livet i fjæra, fiske m/innføring i fiskeredskaper, sjøfuglobservasjon, lokalhistorie, værobservasjon, miljøvern og økologi.

Ekskursjon med båt gjennom Hesneskanalen til Grimstad by. Vi besøker det idylliske øysamfunnet på Hesnesøy også
kjent som Terje Vigens hjemsted.
Fevik Maritime Leirskole har et gjennomarbeidet og attraktivt pedagogisk tilbud.
Leirskolen er velutstyrt , og har robåter, seilbåter og motorbåter som brukes i forbindelse med undervisningen, turer og fiske.

• Eier: Fevik Maritime Leirskole AS
  • Pedagogisk ledelse: Lærere ansatt av Grimstad kommune.
  • Driftssesong: April/mai/juni og august/september/oktober.
  • Varighet: Mandag til fredag.
  • Kapasitet: Ca 100 elever
  • Påmelding: post@fevik-maritime.no . Mobiltelefon :920 34986.

Informasjonshefte/undervisningsplan sendes ved forespørsel.