Drageid Leirskole

Generell beskrivelse av skolen:

Ut mot storhavet, midt i et stort villmarksområde, men lunt og frodig, ligger Drageid – stedet for storslagne, miljøskapende aktiviteter og positiv personlig utvikling!

Her finnes mange naturlige grotter. Vi har fiskerike ferskvatn og mye fugle- og dyreliv. Havørn, mange sjøfuglarter, oter, rein, nise, sel osv. Av og til kan vi også se større hvaler.
Drageid og miljøet rundt er rikt på historiske funn.
Eksempel på dette:
Våren 1987 ble det funnet et 2000 år gammelt skjelett i dagen i en hule like ved Drageid.
Fem minutters spasertur fra Drageid har vi steinalderhule.

På Drageid er det stort sett bart hele året, og våren kommer tidlig.

Her kan du, etter nærere avtale, prøve aktiviteter i fantastisk natur.

• Fjellklatring
  • Kajakk
  • Kano og robåter
  • Hule- og grotteturer
  • Fiske, mest i sjø, men vi har også gode muligheter for ferskvannsfiske.
  • Havsafari med større fartøy
  • Sjøvettsopplæring med større fartøy
  • Historisk omvisning ev. steinalderliv
  • Studere livet i og ved sjøen
  • Drageidspranget – 170 m lang og 40 m høy Zipline som går over husene på Drageid

…og mye mer

Drageid har en idyllisk slette ned mot en fin sandstrand som egner seg ypperlig til forskjellige aktiviteter som fotball, volleyball, bålbrenning og grilling.
Vi har flere flotte klatrevegger på plassen.
Vi har også gammer og lavvo.

Gjennom mange års erfaring og med internationalt samarbeid, har vi utviklet både teambuildingskurs for voksne og en svært populær leirskole hvor positiv personlig utvikling og klasse/arbeidsmiljø står helt sentralt.
Leirskolen har robåter, motorbåter, kano, kajakker o.s.v. Vi har fiskeutstyr, redningsvester, klatreutstyr m.m.

Eier: Fam. Dørum.
Driftssesong som leirskole: Etter avtale omtrent hele skoleåret.
Kapasitet: 100 sengeplasser.
Pedagogisk ledelse: Lærer Ingolv Dørum.
Påmelding: Drageid leirskole