Dombås fjellskole

Dette er en bildetekst

Utfordringer, moro og samhold i trygge omgivelser.

Dombås Fjellskole er plassert ved Trolltun Gjestegård, nært opp til to nasjonalparker, aktivitetsområder, alpinanlegg og skiløyper. Sommer som vinter skjer de fleste aktiviteter fra 600 til 1400 meters høyde.
Vi vektlegger læring gjennom opplevelser og erfaring.
Høy standard på innkvartering og forpleining.
Tilpasset funksjonshemmede elever.

Dombås byr på sikre vinterforhold. I løpet av uka øker elevenes ferdigheter på alle felt gjennom generell skiinstruksjon, bruk av alpinanlegget, turer i skog og fjell, graving av snøhule, aking og mye moro. Kanskje ser vi både jerv og villrein.
En gratis kveld i svømmehallen.

Vår og høst starter vi med bekkevandring før vi drar vi på moskussafari, padler på Lågen, har en spennende dag med fjellklatring, rapellering og zipline, går Den gamle kongevegen, studerer fugler, dyr og planter,- og kanskje også får med oss en topptur på Snøhetta. VI TILBYR OGSÅ REINSJAKT I NOEN AV HØSTUKENE VÅRE!

Eier: Trolltun AS (i samarbeid med Norske Vandrerhjem og Dovre kommune)
Ledelse: Internat: Berit Haugen
Pedagogisk: Ole Dagfinn Brenna
Driftssesong: Hele året