Brennabu leirskole

Generell beskrivelse av skolen
Brennabu ligger på Vaset i Valdres i et stølsområde 850 moh. I løpet av et skoleår har vi rundt 4000 elever på besøk. Leirskolen ligger i et variert og sikkert fjellterreng uten rasfare om vinteren eller andre farer ved å ferdes ute i naturen.
På Brennabu er det direkte adkomst til frilufts- og høyfjellsliv, og på vinteren går skiløypene rett utenfor inngangsdøren.

Ansatte
Faste faglærte kokker på kjøkken, vedlikehold, vask og kontor.
Faste ansatte leirskolelærere (Vestre Slidre kommune).

Programtilbud
Aktivitetene våre varierer med årstidene. De ledes og tilrettelegges av erfarne lærere. Alle aktiviteter er knyttet opp til læringsmålene i LK20 og tilpasses til elevenes individuelle behov.

Året er delt i to sesonger: Stølsriket august-oktober og mai-juni – Vinterriket november–april

Aktiviteter Stølsriket:
balanseliner, energikamp, eldstogo, fatbike, sykkeltur, gps, gokarstykkjo,
metalldetektor, kano, orientering, overnatting ute, bueskyting, rappellering, seterkultur, stølsbesøk,
steinsliping, skogstur, zipline.

Aktiviteter Vinterriket:
aking, akvarell, slalom, balanseliner, energikamp, eldstogo, fakkeltur, fatbike,
gokarstykkjo, iglobygging, stølsbesøk, skileik, skitur, skøyter, spark, steinsliping, trugetur.

Fritidsaktiviteter
Vi har et stort uteområde med blant annet eget bordtennisrom, fotball- og volleyballbane,
motorikkpark og frisbeegolfbane.
Akebakke med kveldslys og skispor som går igjennom området vårt.
Noen kvelder er det aktiviteter i regi av våre lærere.

Utstyr
Vi har godkjent sikringsutstyr til alle aktiviteter. Vi låner ut klær og leier ut ski.

Leirskole for alle
På Brennabu strekker vi oss ekstra langt for at alle skal få komme på leirskole. Vi tilrettelegger for
rullestol, krykker eller tilsvarende løsninger både ute og inne. Og på kjøkkenet tilpasses alle typer
dietter.